vrijdag 10 april 2009

Evalueren

Mijn doel was om voor Pasen de cursus af te ronden en warempel het is me gelukt. Wat heeft 23 dingen me geleerd..... eh tja een nieuwe wereld is voor mij geopend. Voor iedere bibliotheekmedewerker is wel een curusonderdeel voorbij gekomen die voor zijn/haar werk een zeer welkome aanvulling is. Voor mij geldt dit voor toevoegen van RSS feeds, netvibes, bibliotheek 2,0. Als Manager Publieke dienstverlening is het ideaal dat vakliteratuur automatisch en op trefwoord tot mijn beschikking komt. Met bibliotheek 2.0 en ning wil ik graag de nieuwste ontwikkelingen gaan delen reacties volgen en geven. Zonder deze cursus die mij heeft uitgedaagd, was ik ontwetend gebleven van deze digitale toepassingen.
MSN, hyves zal ik niet vaak gebruiken, hooguit privé. Foto's bewerken, in een digitaal album plaatsen en delen met mensen waar dan ook, is niet echt aan mij besteed. Ik vergeet zelfs mijn fototoestel op vakantie mee te nemen! Librarything of Dizzie zal ik wel verder gaan gebruiken. Ik ben wel nieuwsgierig wat andere mensen van een boek vinden.
Nogmaals wanneer ik alle onderdelen van de cursus doorloop, valt mij op dat iedere medewerker zeer zeker toepassingen tegenkomt voor haar/zijn werk. Bijv gastheer/gastvrouw voor romanadvisering, de I&Aer voor het vinden van de informatie en delen met collega's. De nieuwe ontwikkelingen en mogelijkheden rond de catalogus biedt eveneens veel mogelijkheden voor het Zeeuws netwerk.
Zijn er minpuntjes? Niet veel, 1 ding kan verslavend zijn; je komt zoveel informatie tegen en krijgt zoveel digitale contacten, dat je de tijd en je andere gezinsleden vergeet. Alles wel in de juiste proporties houden dus. En wachtwoorden, daar moet ik een eenduidig beleid voor invoeren

2 opmerkingen:

  1. Mooie beschouwing, leuk om te lezen dat je het een leerzame ervaring was.

    Hoera en Proficiat voor jou, eend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Helaas kun je er vanmiddag niet bij zijn... Maar toch van harte gefeliciteerd!!!

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen