dinsdag 17 februari 2009

Al een poosje bezig met delicious. Het verzamelen van sites en trefwoorden toevoegen is interessant om te doen en zoals ik het kan beoordelen ook een handig hulpmiddel voor aladinners en I&A mensen. Ik krijg het echter niet voor elkaar om andere gebruikers aan mijn account toe te voegen. Moet je hiervoor e-mailadressen opvragen of inbreken in andere blogs, of zit ik helemaal verkeerd. Ik merk wel dat mijn internet engels niet goed ontwikkeld is. Ik mis zo nu en dan de nederlandse taal

6 opmerkingen:

  1. Hoi Rineke,
    een aantal van ons hebben een delicious-gadget op hun blog staan. Je kunt daar meteen klikken op "add me to your network" en dan kom je vanzelf op je eigen deliciouspagina terecht (of je moet nog even inloggen) waar je dan de vraag ziet staan: add .... to your network OK / Cancel, even klikken en klaar.
    Je kunt het ook direct vanuit je eigen delicious-account doen maar dan moet je weten welke username de persoon heeft die je wilt toevoegen.

    groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Conny

    Bedankt voor je tip. Ik heb jou o.a. aan mijn bookmarks toegevoegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In delicious ben ik gewoon onder RinekeQuaak te vinden. Ik heb enkele sites toegevoegd. zowel binnen als buiten de bibliotheekwereld. Ik wil ook graag op mijn blog een button maken. Wie geeft mij de tip daarvoor?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Rineke,
    daarvoor ga je als je ingelogd bent bij Delicious naar "settings" en dan zie helemaal onderaan "blogging" staan. Je kiest daar de 1e optie "network badges" en daar kun je de button opmaken. Als hij naar je zin is dan kopieer je de code die je in het bovenste vak ziet staan naar je blog. In je blog ga je naar indeling en klik je op "gadget toevoegen". Je kiest dan uit het rijtje Algemeen voor "html/javascript" en in het venstertje dat dan opent plak je de code van delicious. Als je het dan opgeslagen hebt staat de button als het goed is aan de rechterkant van je blog.
    Groetjes Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Conny

    Ik heb je instructies opgevolgd en er staat nu een adres aan de rechterkant. Ik vrees echter dat het adres niet goed is aangemaakt,want wanneer ik erop klik gebeurt er niets. Ik probeer het morgen nogmaals.

    BeantwoordenVerwijderen